Úti tippek, hasznos információk, élménybeszámolók

Atyaég, utazom!

Atyaég, utazom!

Télből a nyárba 2.rész

Szent Márton sziget (Sint Maarten és Saint Martin), Pinel Island, Anquilla

2020. február 23. - Atyaég utazom

A Télből a nyárba bejegyzés 1.részében Floridáról és általános infókról volt szó. Árak is szerepeltek az első részben, de a Sint Maartenre vonatkozókat ismét leírom Nektek:

Utazás dátuma: 2019.12.30.-2020.01.07.

Repülőjegy Miami-SXM retúr, kézipogyásszal, fedélzeti ellátással (snack, innivaló): 93 000.-Ft

img_20200107_102247.jpg

Szállás: Vickey's Keys Hostel 94 000.-Ft. Szívből ajánlom. Nekem szerencsém volt, mert a hostel többi lakója is hiper szuper jófej volt, remek kis nemzetközi csapat jött össze.

Kocsibérlés: 300.-$-(93 000.-Ft)/hét/autó (Budget, 500$ letét). Ha többen mentek nyílván gazdaságosabban jön ki, mintha egyedül bérelnél.
img_20200101_161301.jpg

Szent Márton szigete francia és holland fennhatóság alatt áll. A holland részt Sint Maartennek, a francia részt pedig Saint-Martinnak nevezik. Egy európai sziget a karib térségben, ami tökéletes úticél annak, aki imádja süttetni a hasát a szebbnél szebb partokon. 

2017-ben lecsapott a szigetre Irma, ami egy 5-ös erősségű trópusi ciklon. Ennek nyomai még mindig láthatóak a szigeten.

De ettől is különleges és életszagú az egész, nem tűnik felépített mű szigetnek. Van itt minden, csillogás, nyomor, gyönyörű partok és romos, elhagyatott épületek is. De mindenekfelett nagyon kedves, segítőkész, nyitott emberek. Tőlük különleges igazán ez a hely. 

Élménybeszámoló (sok fotóval és videóval)

Az elmúlt héten leterített egy betegség, ami az utazás napjára ismét hatalmába kerített. Ráadásul a legutolsó Miamis éjszakám borzasztóan telt egy igénytelen hostelben. Alig vártam, hogy reggel legyen és már jó korán elindulhassak a repülőtérre, ahol így hosszú hosszú órákat várakoztam ugyan, de inkább a reptéren, mint azon a szálláson... Azt hiszem ennél rosszabb napom még nem volt, egyrészt nem tudtam elképzelni, mit fogok kezdeni a repülőgépen a gyengeséget kísérő hányingeremmel és hasmenésemmel, másrészt belegondoltam, hogy most nem lesz mellettem a drága családom (se senki), és ha ismét olyan állapotba kerülök, mint előző héten, akkor végem van. Aki ismer, az tudja, hogy nagyjából 19 évente egyszer van depis napom, de most eléggé hatalmába kerített az érzés. Emiatt úgy döntöttem, hogy keresek egy repjegyet Budapestre és kihagyom ezt a gyönyörű szigetet és haza jövök. Utólag már azt mondom, hogy szerencsémre, de csak 450.000.-Forintért találtam, így úgy döntöttem, lesz, ami lesz, max egy szép helyen halok meg. :D Így elrepültem Sint Maartenre és életem egyik legjobb nyaralását kaptam cserébe a bátorságomért. :)

A bejegyzés olvasásához egy kis aláfestő zene, amit én, az utazás előtt és közben is rongyosra hallgattam:

Welcome to the paradise

Maho bay, Mullett bay

Első napomon a híres Maho bayre vezetett utam, tudjátok itt lehet remekül fotózni a strandról a leszálló repülőgépeket. A Sunset beach barban még egy listát is találtok melyik gépre nagyjából mikor lehet számítani.

Szuper kis strandolással kezdődött a nap, a kötelező képeket én is ellőttem, bár ezzel nem voltam egyedül...

img_20191231_121522.jpg

A leszálló gépekkel együtt egy jó kis karibi vihar is érkezett, konkrétan két perc alatt sz*rrá áztam. Remekül érintett. :D Nagyjából 3 perc alatt ürült ki a part, mindenki behúzódott a strand két szélén lévő bárokba. Ahová én ugrottam be, épp két nagyon vidám srác próbálta elterelni a figyelmet a szakadó esőről: 

A lelkesedésük felülmúlhatatlan :)

Ezek az esőzések szinte mindennaposak voltak a szigeten, de az égiek általában a reggeli órákban letudták, és másnapig nyugi volt. Általában. :) Strandolás után benéztem a közeli bárban dolgozó újdonsült barátomhoz, akitől rengeteg segítséget kaptam, ezúton is örök hálám érte Matyi! :* Ha betérnétek egy remek bárba, ahol a sziget legjobb és legerősebb koktéljait kaphatjátok, akkor csakis a The hole in the wall-ba menjetek, ahol minden este élőzenés koncertek is vannak, ahol ízelítőt kaphattok a tipikus amerikai bulikból is. De a közelben van még pár szórakozóhely, amit szintén érdemes kipróbálni, ilyen pl a 3 Amigos, amit a latin zenét kedvelőknek ajánlok..

Bobby Jagger, The hole in the wall

Miután a vihar is elmúlt és ismét 30 fok lett átmentem a közeli Mullet bayre, nem írom le az összesnél megígérem, de gyönyörű part volt ez is. 

img_20191231_161723.jpg

A Szilveszter éjszakát végül a hostelben töltöttem a többi lakóval, így ugyan a pazar bulikból kimaradtam, de így sem jártam rosszul, jó kis buli kerekedett ki belőle. :)

Marigot, Grand case

Elkocsikáztam a francia oldalon található Marigotba, kikerülve a korábbi zavargások miatt lezárt utakat. Itt sikerült belefutnom egy szép leguánba is, akit biztos nem a szívroham fog elvinni... És ha már szívroham, beugrottam a helyi temetőbe is. :)

Új év első napján bele sem gondoltam, hogy valószínűleg itt is minden zárva lesz, úgyhogy a marigoti kikötőből hamar átmentem Grand Casere.

Még itthon kinéztem pár látnivalót, amit semmi esetre sem szerettem volna kihagyni, ilyen volt a Grand Casen található romos állapotban lévő móló, ami remek fotós téma!

Este a szobatársam, a chicagói fiú kristály bemutatót tartott nekem, az általa gyűjtött különleges gyűjteményéből. Kaptam tőle ajándékba egy kvarc kristályt, aminek formája picit emlékeztetett egy világítótoronyra, így örök emlék marad nekem erről az utamról. Köszönöm Adam!

img_20200101_173827.jpg

Adam új, helyi barátja hozott egy kis helyi specialitást, csirkeláb levest és megígérte, hogy másnap nekem is főzni fog valami extra, helyi ételt. Ez végül elmaradt, de a levesre nézve nem is sajnáltam a dolgot.

Cupe coy

Az Airport roadnál található hajóroncsok megnézését követően Cupe coy eldugott öbleinek felfedezése következett, sok nudistával és napközbeni viharos időjárással. Nem, a nudistákról nem hozok képeket...

A rossz idő miatt programváltoztatásra kényszerültem és elhagytam a kis magán beachemet, bementem Philipsburgba, gondoltam megkeresem a helyi múzeumot. Meg is találtam csak a kinézete alapján kb Irma óta zárva lehetett. Helyette belefutottam egy StarWars kiállításba, de ezt lazán kihagytam. Azért minden áron én se akartam múzeumba menni. :D 

Bejártam az ékszerboltoktól és kínai szuvenírboltoktól hemzsegő sétáló utcát, és ettem egy nagyon finom grillezett mahi mahit a Great Bay beachen.

Mahi mahi fotójának forrása a Wikipédia

Anguilla, Marigot, Fort Louis

Anguilla méltán nyerte el háromszor egymás után a legszebb karibi sziget címet. Brit fennhatóság alá tartozik, így történhetett, hogy a karibi partoknál pár óra leforgása alatt jártam Hollandiában, Franciaországban és Nagy-Britanniában is. :) 

Marigotból ca 45 percenként indulnak kisebb hajók, amikkel nagyjából fél óra alatt átérünk a szigetre. A hajó út ára 20$ (egy útra) + belépési adó, ami oda felé 5 $, visszafelé 8 $ volt. 

Én célirányosan a Sandy groundra mentem, mert meg kellett keresnem a hajóroncsomat. :) A mosolyom úgy szélesedett, ahogy közeledtem a hajóroncshoz:

De ha több időm lett volna a szigeten, mindenképp megnéztem volna a világ egyik legszebbnek tartott partját, a Shoal Bay beachet, és hajóztam volna átlátszó fenekű hajóval, de ezek majd egy másik alkalomra maradnak. Egy helyi lakosnak úgyis megígértem, hogy visszatérek még és akkor feleségül vehet. Remélem addigra lesznek már fogai is. :) 

Visszafelé felmentem a kikötőből pár perc sétára található Fort Louisra. Vigyázat! Lefelé csúszós a lépcső... :D

Guana bay, Sentry hill, Simpson bay

Gondoltam ma csak a szálláshoz közeli Guana bayre látogatok el, de ezen változtatnom kellett, megint csak az időjárási viszonyok miatt. Ez a strand amúgy is a szelesebb, szörfösöknek kedvezőbb partszakasz, de kicsit borúsabb időben teljesen lehetetlenség megmaradni itt.

img_20200104_094532.jpg

Gondoltam amíg nem süt ki a nap, felmegyek a sziget egyik legmagasabb pontjára, a Sentry hillre. Az ötlet remek volt, csak a kivitelezéssel voltak problémáim, egy bizonyos szintig autóval mentem fel, majd visszafordultam, mert mindenféle parkolási lehetőség hiányában, egy kóbor kutya haragos ugatásának kíséretében észrevettem hogy az út elfogyott, és még gyalogosan sem lehet tovább menni. Ha jól sejtem ezt is Irmának köszönhetjük.

img_20200104_101739.jpg

De mire már kétszer lyukra futottam, kezdett végre derülni, így a következő megállómnak Simpson bayt szemeltem ki. Remek választás volt! Ez a partszakasz párhuzamosan fut a felszálló pályával, így remekül lehetett csodálni a vízből a felszálló repülőgépeket. 

Felszállás a Simpson bayről nézve

Pinel Island

A francia oldalon lévő Cul de Sactól indulnak ca 20 fős motorcsónakok, amik kb 5 perc alatt átérnek a kis szigetre. A hajóút ára 10€ vagy 12$ oda-vissza. Ezen a kis turista barát szigeten nagyon érzik mi kell a népnek, tengerre néző hinta, kézműves szuvenírek, vízbe felállított asztal, fagyis hajó, nyugágyak közt rohangáló helyes pincérfiúk. :)

Utolsó napomon a Simpson bayen, Mary's boon barnál találkoztam a kinti magyarokkal, strandoltunk egyet, megittam életem első sörét és hazafelé megálltam egy kilátópontnál elbúcsúzni a szigettől. 

Tiszta szívből kívánom mindenkinek, hogy egyszer próbálja ki a télből nyárba utazást. Annyira feltölti az embert! És ne féljetek egyedül utazni, hiszen sosem vagytok egyedül...! :)

img_20200107_174031.jpg

Ha szükséged van valakire, aki helyetted leszervezi személyre szabott álmaid utazását, keress bizalommal: atyaegutazom@gmail.com.

img_20200101_151711.jpg

Ha érdekelnek az olcsó utak, hasznos infók, eldugott helyek, érdekességek, akkor követhetsz az alábbi csatornákon:

 Gyönyörű világban élünk, fedezzük fel együtt!

Atyaég, utazom!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://atyaegutazom.blog.hu/api/trackback/id/tr5515467324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása